

Regelmatig zien wij schitterende websites maar vaak zijn ze ondoordacht en leveren ze niets op. Veel organiaties willen online presteren en richten zich daarom dagelijks op het verhogen van traffic en conversie. Maar weet jij waar je begint of waar je op moet letten?
Meten is weten
Het klink cliché maar toch is het zo. Je kunt je website niet optlimaliseren als je het effect van de wijzigingen niet kunt meten. Begin dus met een grondige website analyse om het gebruik van jouw website beter te begrijpen.
Verzamel technische gegevens zoals snelheid en laadtijd en breng het surfgedrag van je bezoekers in kaart. Zodra je inzichtelijk hebt wat de pijnpunten zijn weet je waar je je website kunt verbeteren.
Maak indruk
Potentiële klanten beoordelen je website al binnen enkele seconden. Meer tijd krijg je helaas niet om ze te overtuigen. Optimaliseer daarom de beleving, maak ze enthousiast en voorkom frustraties. Neem je bezoekers bij de hand en wijs ze de weg via een heldere menustructuur en een logische pagina opbouw.
Blijf relevant
Nu je de aandacht van je bezoekers hebt getrokken, is het van belang dat je deze aandacht ook vasthoud. Achterhaal wat de behoeften zijn en waarom bezoekers mogelijk afhaken. Wijzig, waar nodig, je pagina structuur, je boodschap en je content.
Zorg voor relevantie en geef antwoorden op de vragen van je doelgroep. Houd hierbij rekening met je zoekwoorden voor de vindbaarheid in de zoekmachines.
Een helder contactmoment
Als je pagina goed in elkaar steekt heb je nu een goede indruk achtergelaten, zijn je bezoekers overtuigd van jouw kwaliteiten én wordt je gevonden in de zoekmachines. Dan volgt nu de belangrijkste stap: het creëren van een contactmoment.
Zorg ervoor dat bezoekers gemakkelijk en met zo min mogeiljk handelingen contact met je op kunnen nemen. Hou het simpel en kort. En ook hiervoor geld: blijf relevant.
Heb je hulp of advies nodig?
Stuur ons een mailtje of neem telefonisch contact op via 085 9022808. Wij helpen je graag met het analyseren en optimaliseren van je website.