← Terug naar het overzicht

PIT Premium Fitness

PIT Premium Fitness is een personal training studio met een sportief klimaat waarin alle invalshoeken worden benut om een gezondere en fittere leefstijl op te bouwen en te onderhouden. Gericht op ondernemers en op de doelgroep die zich, om diverse redenen, niet prettig voelt in een normale sportschool.

Het probleem van PIT Premium Fitness

PIT Premium Fitness was van mening dat haar oude uitstraling niet overeen kwam met de identiteit van het bedrijf. De studio aan huis had niet de klasse en uitstraling die je bij premium fitness mag verwachten.

Daarnaast bestond het oude logo uit een krachtig, robuust symbool waardoor ze geassocieerd werden met powerliften en bodybuilding.

Onze oplossingen

Door middel van branding sessies hebben wij de ware identiteit van PIT Premium Fitness vastgesteld. En vertaald naar een nieuwe, krachtige huisstijl.

De nieuwe uitstraling hebben wij doorgevoerd in het logo, in andere uitingen zoals visitekaartjes, advertenties, uitnodigingen en in de bedrijfskleding.

Ook de aankleding van het nieuwe pand is op de nieuwe huisstijl afgestemd. Waardoor (potentiele) leden direct het juiste gevoel krijgen bij binnenkomst en tijdens het sporten.

Behaalde resultaten na een jaar

  • De omzet met 340% gestegen.
  • Aantal actieven leden is gestegen met 402%
  • 2 extra Personal Trainers in dienst
  • Genomineerd tot Personal Trainer van het jaar

De verandering van identiteit en branding heeft voor ons mooie resultaten opgeleverd. Zelf hadden wij een grove schets van wat we wilden en hier hebben wij Wedentify verder vrij ingelaten. Ik kan zeggen dat zij ons vertrouwen niet hebben beschaamd en wij kijken nog steeds dagelijks met trots naar ons mooie logo. Het meest fijne is nog wel de sublieme nazorg. Wedentify staat altijd klaar om ons van ’s ochtends tot ’s avonds te ondersteunen.”

Oude huisstijl

De oude huisstijl bestond uit de kleuren blauw en wit. En bevatte krachtige, rechte vormen.

Oude huisstijl PIT Premium Fitness

Uitwerkingen nieuwe huisstijl

Het logo

Kleurkeuze

Wij hebben gekozen voor zwart als basiskleur met de kleur Gold als tweede kleur.
De kleur ‘zwart’ staat voor elegantie en stijl en moet autoriteit uitstralen.
De kleur ‘Gold’ staat voor luxe en zorgt voor de ‘premium’ uitstraling.

#FFFFFF
#F6F6F6
#000000
#FFD000

Lettertypes

Voor de titels hebben wij gekozen voor Maitree. Dit serif lettertype bestaat uit mooie ronde vormen dat perfect aansluit bij de uitstraling van het logo.

Voor de normale teksten hebben wij voor het neutrale Prompt gekozen. Dit om de balans en leesbaarheid in teksten te behouden.

Visitekaartjes

Bedrijfskleding

Aankleding bedrijfspand

De aankleding van de studio is zo ingericht dat klanten direct het karakter van het bedrijf ervaren. Het relatief klein ogende pand heeft een luxe uitstraling wat ondersteund wordt door de moderne zitruimte aan de voorkant.

Aan de achterzijde van de studio zorgen ze voor extra privacy in de vorm van prive douches en kleedruimtes. Hiermee spelen ze perfect in op de behoefte van haar doelgroep.

Wil je weten of jouw huidige uitstraling past bij de itentiteit van je bedrijf? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor een bedrijfsscan.

Crooijmans Machines

Crooijmans Machines is hét adres voor alles in de werkplaats en de industrie. Voor alle werkzaamheden hebben ze een passende machine of het alledaagse gereedschap in huis.

Door een flinke toename in het aanbod machines en gereedschappen was de structuur en het overzicht op de website volledig verdwenen. Bezoekers van de website konden door de bomen het bos niet meer zien waardoor deze meer vragen opriep dan antwoorden gaf.

Daarnaast willen ze de zichtbaarheid en herkenbaarheid vergroten. Zo beschikken ze – sinds de verhuizing naar het nieuwe kantoorpand – over een gloednieuwe showroom waarin ze de producten willen promoten.

Onze oplossingen

Om de zichtbaarheid en herkenbaarheid te vergroten zijn we met behulp van ons branding traject opzoek gegaan naar datgene dat Crooijmans Machines uniek maakt. In hetzelfde traject hebben we de behoeften en problemen van de doelgroep in kaart gebracht.

Gebaseerd op deze uitkomsten hebben wij een nieuwe stijl ontwikkelt die past bij het karakter van Crooijmans Machines en daarnaast de doelgroep inspireert.

Samen met een fotograaf en tekstschrijver hebben wij de nieuwe stijl uitgewerkt in een concept wat uiteindelijk de nieuwe positionering van Crooijmans Machines is geworden.

Om de herkenbaarheid te realiseren hebben we de nieuwe positionering niet alleen doorgevoerd op de website. Maar ook in de visitekaartjes, flyers en overige uitwerkingen in het kantoorpand. Daarnaast ligt er ook een stevige basis voor eventuele vervolgstappen op socialmedia.

Bas Crooijmans – Crooijmans Machines

Wedentify heeft ons een nieuwe kijk gegeven op ons bedrijf. Doormiddel van het branding traject kregen we inzichtelijk hoe ons bedrijf echt in elkaar zit. Dit hebben ze vervolgens verwerkt in onze nieuwe website die onze klanten direct laat zien wat wij te bieden hebben. Korte lijnen, goede communicatie en vakmanschap, zo omschrijf ik Wedentify als bedrijf.

Uitwerkingen

Crooijmans Machines heeft besloten om de nieuwe positionering door te voeren in fases. De eerste fase bestond uit het aanpassen van de visitekaartjes, promotie flyers en de website. In de tweede fase wordt de basis gelegd voor doelgerichte campagnes op social media.

Visitekaartjes – aandacht voor het aanbod

Om de nieuwe positionering te benadrukken hebben wij ervoor gekozen om op de voorkant niet het logo maar de nieuwe tagline te verwerken. Hiermee willen wij nogmaals benadrukken dat ze ‘Hét adres zijn voor alles in de werkplaats en de industrie. Om de kernwaarde familiair terug te laten komen zijn de kaartjes ook voorzien van een persoonlijke foto.

Crooijmans Visitekaartjes

Flyers – het aanbod kenbaar maken via service monteurs

De monteurs van Crooijmans Machines zijn stuk voor stuk specialisten in het vak en werken regelmatig op locatie. Echter zijn ze niet altijd op de hoogte van het aanbod machines en gereedschappen wat Crooijmans Machines te bieden heeft.

Daarnaast vinden ze het lastig om in een gesprek de klant het gevoel van de nieuwe showroom over te brengen. Om ze hierbij te helpen hebben wij flyers ontworpen met daarop het aanbod producten en een sfeerimpressie van de showroom.

Crooijmans Flyer

Website – snel naar het gewenste product

Hoe zorgen we ervoor dat de bezoeker eenvoudig zijn gewenste machine of gereedschap kan vinden? Om de conversie te verhogen hebben wij een user-interaction plan opgesteld waarin bezoekers binnen één stap bij het gewenste product gevonden hebben.

Crooijmans Home

Uitgebreide zoekfunctie

De eerste stap van ons interaction plan is een uitgebreide zoekfunctie, opgesplitst in de hoofdcategorieën. Voor direct antwoord op de hoofdvraag van de bezoekers: “Hebben ze mijn product?”.

Crooijmans Machines Zoekfunctie

Producten in de spotlight

Bepaalde producten hebben om uiteenlopende redenen meer aandacht nodig. Ze mogen in de spotlight. Hiermee sturen we bezoekers naar bepaalde machines toe en kunnen we de conversie op bepaalde machines vergroten.

Crooijmans Machines In De Spotlight

Flexibele bereikbaarheid

In het branding traject kwam naar voren dat een van de klantpersona’s van Crooijmans Machines opzoek is naar flexibiliteit en kwaliteit. Ze werken graag met een partner die een adviserende rol inneemt die tevens na kantoortijden bereikbaar is.

Om de flexibele bereikbaarheid aan te tonen hebben we ervoor gekozen om het persoonlijke telefoonnummer van Bas op de website te vermelden. Met daarbij een vermelding dat hij ook ’s avonds te bereiken is.

Crooijmans Bereikbaarheid

Overige uitwerkingen

Crooijmans Machines Machine Overview
Crooijmans Machines Contact

Wil je ook een nieuwe website die écht afgestemd is op jouw organisatie? Neem dan contact met ons op en zet ons aan het werk.

Logo Bruggenwerth Timmerwerken

Bruggenwerth Timmerwerken

Bruggenwerth Timmerwerken is dé specialist in Houtbewerking met ruimschootse ervaring in zowel nieuwbouw als het renoveren van een bestaande bouw. Door gebruik te maken van natuurlijke materialen zoals eikenhout leveren ze een positieve bijdrage aan het milieu.

Bruggenwerth Timmerwerken is een nieuw bouwbedrijf in de regio Asten. Het ontwikkelen van een passende website is van belang om de zichtbaarheid van het bedrijf te verbeteren en de naamsbekendheid te vergroten.

De website – persoonlijk en projectgericht

We hebben een website gerealiseerd die voldoet aan de wensen Professioneel, Persoonlijk, Projectgericht en met de focus op houtbewerking.

Bruggenwerth Homepage
Bruggenwerth Timmerwerken - Over

Wil je ook een nieuwe website? Neem dan contact met ons op en wij helpen je graag aan een website die echt bij je past.

Limex Logo

Limex B.V.

Limex bedenkt en maakt oplossingen voor het verbeteren van de hygiëne rondom productieprocessen, waarbij ze streven naar legendarische klantenservice.

Het probleem van Limex

Limex had vorig jaar haar website vernieuwd maar dit leverde niet het gewenste resultaat op. Zo waren ze minder zichtbaar in de zoekmachines wat resulteerde in een afname van offerte aanvragen.

Daarnaast was de website ontwikkelt met behulp van vele plugin’s. Hierdoor was het voor Limex onmogelijk om zelf wijzigingen aan de website door te voeren.

Onze oplossingen

Wij hebben een nieuw ontwerp gerealiseerd gericht op de pijlers ‘familie‘, ‘duurzaamheid‘ en ‘hygiene‘. Vanuit dit ontwerp ontwikkelden wij een custom WordPress thema zodat alle werknemers van Limex de website kunnen beheren.
Dit thema is volledig geoptimaliseerd op snelheid, techniek en SEO waardoor hij beter scoort in de zoekmachines.

Behaalde resultaten

  • De nieuwe website laadt 296% sneller
  • Na een maand heeft de website 21% meer unieke bezoekers aangetrokken
  • Beheerbare website door een CMS op maat
Joep Janssen – Limex

Wedentify heeft met ons duidelijk vastgesteld welke doelen belangrijk waren voor Limex. Door het stellen van heldere doelen, was het voor beide partijen duidelijk welke KPI’s we in de gaten moesten houden.

Het ontwerp

Limex richt zich vooral op de ‘familie‘, ‘hygiene‘ en ‘duurzaamheid‘. Het is daarom van belang dat dit goed naar voren komt in het ontwerp.

Om de nadruk op hygiene te leggen hebben wij veel ‘witruimte’ gelaten in het ontwerp. Deze lege ruimte zorgt ervoor dat de website voldoende ademruimte heeft en zorgt daarnaast voor een schoon uiterlijk.

De homepage

De homepage is zo ingericht dat het direct duidelijk is voor klanten wat Limex te bieden heeft. Zo maakt de header direct duidelijk dat Limex wasmachines bouwt en wat haar sterke punten zijn.

Vervolgens vertellen we iets over het bedrijf zelf en geven we direct het assortiment machine weer.

Rebranding - Limex homepage

Social proof

Limex is wereldwijd actief in een specifieke branche. Om potentiele klanten te overtuigen ook voor Limex te kiezen maken wij gebruik van klantcases en logo referenties.

Deze klantcases brengen geven wij extra aandacht door ze op de homepagina te positioneren. Vanuit hier kunnen bezoekers direct de desbetreffende case bekijken.

We maken verder gebruik van diverse referentie sliders waarmee we de overige klanten van Limex benoemen.

Rebranding - Limex social proof

De machines

De machines van Limex zijn voor vele doeleinden in te zetten. Om het voor haar klanten overzichtelijk te houden hebben wij de machines ingedeeld in 5 categorieën. Iedere categorie is voor meerdere doeleinden inzetbaar.

Rebranding - Limex machines

Details van een machine

Op de detailpagina wordt eerst een korte omschrijving van de machine gegeven. Hierin wordt vooral duidelijk gemaakt waar deze machine voor gebruikt kan worden.

De voordelen van de desbetreffende machine worden aangegeven in de vorm van een opsomming. Waarbij het icoon van Limex terugkomt als design element.

Om een goed beeld van de machine geven zijn er diverse foto’s en video’s terug te vinden.

Rebranding - Limex machine detail

Wil je meer weten over deze case? Of wil je zelf ook doelgerichte website? Neem dan contact met ons op en wij begeleiden je graag in dit proces.

Logo Everest Export

Everest Export

Everest Export, professionele bedrijfshygiëne met hart voor gezondheid van mens, dier en milieu.

Liho

Liho Telecom & Safety Systems

Liho Telecom & Safety Systems is toonaangevend in beveiliging en telecommunicatie met een breed pakket innovatieve producten en diensten.

Volg ons op LinkedIn

Wij houden je graag op de hoogte brengen van onze laatste ontwikkelingen, nieuwe inzichten en gemaakte projecten.