Crooijmans Machines

Crooijmans Machines is hét adres voor alles in de werkplaats en de industrie. Voor alle werkzaamheden hebben ze een passende machine of het alledaagse gereedschap in huis.

Door een flinke toename in het aanbod machines en gereedschappen was de structuur en het overzicht op de website volledig verdwenen. Bezoekers van de website konden door de bomen het bos niet meer zien waardoor deze meer vragen opriep dan antwoorden gaf.

Daarnaast willen ze de zichtbaarheid en herkenbaarheid vergroten. Zo beschikken ze – sinds de verhuizing naar het nieuwe kantoorpand – over een gloednieuwe showroom waarin ze de producten willen promoten.

Onze oplossingen

Om de zichtbaarheid en herkenbaarheid te vergroten zijn we met behulp van ons branding traject opzoek gegaan naar datgene dat Crooijmans Machines uniek maakt. In hetzelfde traject hebben we de behoeften en problemen van de doelgroep in kaart gebracht.

Gebaseerd op deze uitkomsten hebben wij een nieuwe stijl ontwikkelt die past bij het karakter van Crooijmans Machines en daarnaast de doelgroep inspireert.

Samen met een fotograaf en tekstschrijver hebben wij de nieuwe stijl uitgewerkt in een concept wat uiteindelijk de nieuwe positionering van Crooijmans Machines is geworden.

Om de herkenbaarheid te realiseren hebben we de nieuwe positionering niet alleen doorgevoerd op de website. Maar ook in de visitekaartjes, flyers en overige uitwerkingen in het kantoorpand. Daarnaast ligt er ook een stevige basis voor eventuele vervolgstappen op socialmedia.

Bas Crooijmans – Crooijmans Machines

Wedentify heeft ons een nieuwe kijk gegeven op ons bedrijf. Doormiddel van het branding traject kregen we inzichtelijk hoe ons bedrijf echt in elkaar zit. Dit hebben ze vervolgens verwerkt in onze nieuwe website die onze klanten direct laat zien wat wij te bieden hebben. Korte lijnen, goede communicatie en vakmanschap, zo omschrijf ik Wedentify als bedrijf.

Uitwerkingen

Crooijmans Machines heeft besloten om de nieuwe positionering door te voeren in fases. De eerste fase bestond uit het aanpassen van de visitekaartjes, promotie flyers en de website. In de tweede fase wordt de basis gelegd voor doelgerichte campagnes op social media.

Visitekaartjes – aandacht voor het aanbod

Om de nieuwe positionering te benadrukken hebben wij ervoor gekozen om op de voorkant niet het logo maar de nieuwe tagline te verwerken. Hiermee willen wij nogmaals benadrukken dat ze ‘Hét adres zijn voor alles in de werkplaats en de industrie. Om de kernwaarde familiair terug te laten komen zijn de kaartjes ook voorzien van een persoonlijke foto.

Crooijmans Visitekaartjes

Flyers – het aanbod kenbaar maken via service monteurs

De monteurs van Crooijmans Machines zijn stuk voor stuk specialisten in het vak en werken regelmatig op locatie. Echter zijn ze niet altijd op de hoogte van het aanbod machines en gereedschappen wat Crooijmans Machines te bieden heeft.

Daarnaast vinden ze het lastig om in een gesprek de klant het gevoel van de nieuwe showroom over te brengen. Om ze hierbij te helpen hebben wij flyers ontworpen met daarop het aanbod producten en een sfeerimpressie van de showroom.

Crooijmans Flyer

Website – snel naar het gewenste product

Hoe zorgen we ervoor dat de bezoeker eenvoudig zijn gewenste machine of gereedschap kan vinden? Om de conversie te verhogen hebben wij een user-interaction plan opgesteld waarin bezoekers binnen één stap bij het gewenste product gevonden hebben.

Crooijmans Home

Uitgebreide zoekfunctie

De eerste stap van ons interaction plan is een uitgebreide zoekfunctie, opgesplitst in de hoofdcategorieën. Voor direct antwoord op de hoofdvraag van de bezoekers: “Hebben ze mijn product?”.

Crooijmans Machines Zoekfunctie

Producten in de spotlight

Bepaalde producten hebben om uiteenlopende redenen meer aandacht nodig. Ze mogen in de spotlight. Hiermee sturen we bezoekers naar bepaalde machines toe en kunnen we de conversie op bepaalde machines vergroten.

Crooijmans Machines In De Spotlight

Flexibele bereikbaarheid

In het branding traject kwam naar voren dat een van de klantpersona’s van Crooijmans Machines opzoek is naar flexibiliteit en kwaliteit. Ze werken graag met een partner die een adviserende rol inneemt die tevens na kantoortijden bereikbaar is.

Om de flexibele bereikbaarheid aan te tonen hebben we ervoor gekozen om het persoonlijke telefoonnummer van Bas op de website te vermelden. Met daarbij een vermelding dat hij ook ’s avonds te bereiken is.

Crooijmans Bereikbaarheid

Overige uitwerkingen

Crooijmans Machines Machine Overview
Crooijmans Machines Contact

Wil je ook een nieuwe website die écht afgestemd is op jouw organisatie? Neem dan contact met ons op en zet ons aan het werk.