Limex Logo

Limex B.V.

Limex bedenkt en maakt oplossingen voor het verbeteren van de hygiëne rondom productieprocessen, waarbij ze streven naar legendarische klantenservice.

Het probleem van Limex

Limex had vorig jaar haar website vernieuwd maar dit leverde niet het gewenste resultaat op. Zo waren ze minder zichtbaar in de zoekmachines wat resulteerde in een afname van offerte aanvragen.

Daarnaast was de website ontwikkelt met behulp van vele plugin’s. Hierdoor was het voor Limex onmogelijk om zelf wijzigingen aan de website door te voeren.

Onze oplossingen

Wij hebben een nieuw ontwerp gerealiseerd gericht op de pijlers ‘familie‘, ‘duurzaamheid‘ en ‘hygiene‘. Vanuit dit ontwerp ontwikkelden wij een custom WordPress thema zodat alle werknemers van Limex de website kunnen beheren.
Dit thema is volledig geoptimaliseerd op snelheid, techniek en SEO waardoor hij beter scoort in de zoekmachines.

Behaalde resultaten

  • De nieuwe website laadt 296% sneller
  • Na een maand heeft de website 21% meer unieke bezoekers aangetrokken
  • Beheerbare website door een CMS op maat
Joep Janssen – Limex

Wedentify heeft met ons duidelijk vastgesteld welke doelen belangrijk waren voor Limex. Door het stellen van heldere doelen, was het voor beide partijen duidelijk welke KPI’s we in de gaten moesten houden.

Het ontwerp

Limex richt zich vooral op de ‘familie‘, ‘hygiene‘ en ‘duurzaamheid‘. Het is daarom van belang dat dit goed naar voren komt in het ontwerp.

Om de nadruk op hygiene te leggen hebben wij veel ‘witruimte’ gelaten in het ontwerp. Deze lege ruimte zorgt ervoor dat de website voldoende ademruimte heeft en zorgt daarnaast voor een schoon uiterlijk.

De homepage

De homepage is zo ingericht dat het direct duidelijk is voor klanten wat Limex te bieden heeft. Zo maakt de header direct duidelijk dat Limex wasmachines bouwt en wat haar sterke punten zijn.

Vervolgens vertellen we iets over het bedrijf zelf en geven we direct het assortiment machine weer.

Rebranding - Limex homepage

Social proof

Limex is wereldwijd actief in een specifieke branche. Om potentiele klanten te overtuigen ook voor Limex te kiezen maken wij gebruik van klantcases en logo referenties.

Deze klantcases brengen geven wij extra aandacht door ze op de homepagina te positioneren. Vanuit hier kunnen bezoekers direct de desbetreffende case bekijken.

We maken verder gebruik van diverse referentie sliders waarmee we de overige klanten van Limex benoemen.

Rebranding - Limex social proof

De machines

De machines van Limex zijn voor vele doeleinden in te zetten. Om het voor haar klanten overzichtelijk te houden hebben wij de machines ingedeeld in 5 categorieën. Iedere categorie is voor meerdere doeleinden inzetbaar.

Rebranding - Limex machines

Details van een machine

Op de detailpagina wordt eerst een korte omschrijving van de machine gegeven. Hierin wordt vooral duidelijk gemaakt waar deze machine voor gebruikt kan worden.

De voordelen van de desbetreffende machine worden aangegeven in de vorm van een opsomming. Waarbij het icoon van Limex terugkomt als design element.

Om een goed beeld van de machine geven zijn er diverse foto’s en video’s terug te vinden.

Rebranding - Limex machine detail

Wil je meer weten over deze case? Of wil je zelf ook doelgerichte website? Neem dan contact met ons op en wij begeleiden je graag in dit proces.