Waarom is een contentstrategie belangrijk is voor je merk?

Een contentstrategie draagt bij aan het verstevigen van je merk en verhoogt de kans op terugkerende klanten. Daarnaast helpt het je om te bepalen wanneer – en welke – nieuwe content relevant is voor je bezoekers.

Voor wie?

Wij werken voor bedrijven die net als wij geloven in de kracht van storytelling. Is je boodschap nog niet helder? Samen gaan wij opzoek naar jouw verhaal en bepalen wij je contactmomenten.

  • Wedentify klant Limex
  • Wedentify klant Liho

Wat is goede content?

Goede content heeft waarde voor je doelgroep. Het creëert betrokkenheid en beleving. Het bevat de kernboodschap van je organisatie en is relevant voor je bezoekers.

Wil je je huidige content verbeteren?

Met behulp van ons Business Canvas – gebaseerd op de Golden Circle van Simon Sinek – gaan we terug naar de kern van je bedrijf, formuleren we je boodschap, stellen we je doelgroep vast en bekijken we welke meerwaarde je kunt bieden. De uitkomst vergelijken wij met je huidige content en waar nodig optimaliseren wij je content funnel.

Dit is ook het juiste moment om nieuwe conversiedoelen op te stellen en in te spelen op een betere gebruikerservaring.

Wedentify - branding & development

Niet te vreden over je huidige content

Samen gaan we op zoek naar verbeterpunten

Voordelen van een contentstrategie:

Hoe kom ik tot een goede strategie?

Om het maximale rendement uit jouw doelgroep halen is het van belang om goed na te denken over de volgende punten:

Bepaal je doelstellingen

Wat wil je met je website bereiken? Zorg dat je doelstellingen meetbaar en tijdgebonden zijn.

Weet je doelgroep is

Stel voor iedere doelgroep een klantpersona op en beschrijf hun probleem. Waarom komen ze op jouw website terecht en naar welke antwoorden zoeken ze?

Zorg dat je gevonden wordt

Op welke zoekwoorden wil je gevonden worden? Optimaliseer ook je content op deze zoekwoorden. Stem je woordkeuze en zinsopbouw af op die van de doelgroep.

Kies je content types

Bepaal met welk contenttype je je boodschap overbrengt op je bezoekers. Een pagina kan meerdere content types bevatten. Voorbeelden van typen zijn: tekst, afbeeldingen, video, audio en infographics.

Meet je doelstellingen

Door een zoekwoorden analyse toe te passen krijg je inzicht of je op de juiste zoekwoorden wordt gevonden. Stem je content af op het zoekgedrag van je bezoekers. Dit zorgt voor nieuwe input voor je bestaande content en verhoogt de relevantie.