Een huisstijl laten ontwikkelen die zorgt voor een voorsprong op de concurrentie

Wij vertalen jouw karakter en doelstellingen naar een unieke huisstijl. Voor een professionele en vertrouwde indruk voor je klanten.

Waarom heb ik een huisstijl nodig?

Om het vertrouwen van klanten te winnen. Je zult nooit je product of dienst verkopen als je doelgroep zich niet herkent in de professionaliteit van jouw merk.

Is alleen een logo niet voldoende?

Nee, alleen een logo is niet voldoende. Herkenbaarheid krijg je door gestructureerd je identiteit aan je doelgroep te tonen. Op die manier associëren klanten zich met je merk en win je haar vertrouwen.

De kracht van een sterke huisstijl

Een goede huisstijl is de weergave van je bedrijfsidentiteit. Herkent een klant zichzelf in jouw identiteit dan zal hij zich aan jouw verbinden. Dit zorgt voor een stabiele klantrelatie.

Bedrijfspositionering

Wil je ook het vertrouwen van klanten winnen?

Nico begeleid je graag in dit proces

Onze aanpak

Voordat wij daadwerkelijk je communicatiemiddelen gaan uitwerken. Nemen we je eerst mee in ons strategie traject. Dit traject bestaat uit uitgebreide sessies waarin wij op zoek gaan naar jouw unieke stijl.

Daarnaast analyseren wij je doelgroep en vertalen deze naar persona’s. Vervolgens bekijken wij waar je doelgroep actief is en hoe je deze aanspreekt.

Op basis van het strategisch plan visualiseren wij de identiteit van jouw bedrijf. Dit alles leggen wij vast in een huisstijldocument.

Waaruit bestaat een huisstijl nu eigenlijk?

Een huisstijl bestaat uit de volgende 5 elementen:

Woordmerk

Een logo dat enkel bestaat uit de benaming of een afkorting van het bedrijf.

Beeldmerk

Een grafische visualisatie die de werkzaamheden of specifieke kenmerken een organisatie weergeeft. Niet alle bedrijven maken gebruik van een beeldmerk.

Typografie

Door typografie juist toe te passen onderscheiden ondernemingen zich en leg je de nadruk op de kernwaarden.

Kleur

Zorgvuldig kleurgebruik versterkt je imago en zorgt voor herkenbaarheid.

Kenmerkende vormen

Vormen die passen bij je bedrijfsactiviteiten of bij de indruk die je wil maken op de buitenwereld

Wat zijn de voordelen van een huisstijl?

Wat kost een huisstijl dan?

Voor onze strategie traject – hierboven omschreven bij “onze aanpak” – hanteren wij een vast bedrag.

Na dit traject ontvang je van ons een gedetailleerde kostenindicatie gebaseerd op de gewenste communicatiemiddelen.

Heb je ook een website nodig?

Geen probleem. Wij hebben alle kennis in huis om ook dit voor je te regelen. Wij ontwikkelen websites vanuit jouw identiteit met een focus op je bedrijfsdoelstellingen.