Berkers Design gaat verder als Wedentify

Berkers Design gaat verder als Wedentify
3 minuten

Eind 2018 had ik (Thijs) als impulsaankoop een tweetal boeken gekocht. Namelijk ‘Voorsprong door focus’ en ‘Content! zuurstof voor je klanten’. Hoewel ik eigenlijk helemaal niet zo’n lezer ben, ben ik er na een tijdje toch maar aan begonnen. 
Tijdens het lezen van het boek ‘Voorsprong door focus’ werd ik geprikkeld door verschillende technieken om productiever te zijn. Niet alleen tijdens het werk maar ook in het dagelijks leven. Onbewust paste ik zelfs al bepaalde technieken toe. Dit zorgde ervoor dat ik steeds meer interesse kreeg in het andere boek. 

Het andere boek gaat, zoals de naam al doet voorspellen, over content met de nadruk op storytelling. Hoe spreek je klanten aan en op welk moment? Mede door de kennis die ik op heb gedaan uit dit boek kon ik mijzelf niet meer vinden in de opzet en uitstraling van Berkers Design. Er zat geen échte gedachte achter waardoor ik kansen liet liggen. Ook zag ik door mijn nieuwe inzichten in dat ik geen duidelijke lijn van communiceren had en mijzelf te weinig en op de verkeerde manier verkocht. 

Terug naar de kern

Met dit gegeven en de kennis die ik inmiddels uit andere boeken had opgedaan, ben ik opzoek gegaan naar de kern van mijn bedrijf. Waarom ben ik 2,5 jaar geleden voor mijzelf begonnen en waarom wil ik dit nog steeds iedere dag doen? In eerste instantie was mijn antwoord op deze vragen: “Omdat ik vrijer wil zijn en mijn eigen tijd in wil delen”. Maar zoals iedereen wel weet is dat geen echte reden om voor jezelf te beginnen. Na een aantal dagen schoot mij ineens het antwoord te binnen: “Omdat ik wil ‘groeien'”.

Doordat je op verschillende manier kunt groeien, ben ik opzoek gegaan naar concullega’s die op bovenstaande vragen hetzelfde antwoord geven. Deze had ik al snel gevonden in Ruud Ghielen en Nico Althuizen. Beide ZZP’er en werkzaam binnen hetzelfde vakgebied, ieder met zijn eigen specialisme. Onder het genot van een drankje en een potje darts heb ik ze mijn bevindingen en ideeën verteld. Omdat Ruud en Nico ook direct de voordelen van mijn ideeën zagen ontstond er direct een spontane brainstormsessie. Alle ingrediënten waren dus direct aanwezig voor een goede samenwerking.

Nieuwe identiteit

In de opvolgende brainstormsessies zijn we opzoek gegaan naar een eigen identiteit. Vervolgens hebben wij onze werkzaamheden en werkwijze onder de loep genomen. Hieruit hebben wij geconcludeerd dat wij alle 3 bezig zijn met de zichtbaarheid van bedrijven. Dit in de vorm van een huisstijl, een website of een mobiele app. Met andere woorden: wij zorgen ervoor dat bedrijven zichtbaar zijn; zich kunnen identificeren. En ontstond de naam Wedentify.

In de weken daaropvolgend hebben wij hard gewerkt aan onze eigen positionering. Te beginnen met het beantwoorden van dezelfde vraag? Waarom zijn wij Wedentify begonnen? Na een aantal herformuleringen zijn wij uiteindelijk tot het volgende antwoord gekomen: “Wij geloven in groei door middel van een sterke identiteit”.

Doelgerichte aanpak

Omdat groei op verschillende manieren meetbaar is. Hebben wij dit uitgangspunt doorgetrokken in onze nieuwe werkwijze. Wij ontwikkelen gericht op de doelstellingen van de klant. Dit met behulp van onze canvassen, gebaseerd op bewezen methodieken zoals het Business Canvas. Benieuwd hoe wij dat doen? Wij leggen het je graag uit

Volg ons op LinkedIn

Wij houden je graag op de hoogte brengen van onze laatste ontwikkelingen, nieuwe inzichten en gemaakte projecten.