Scroll down

Werkwijze

We maken niet alleen mooie dingen, maar meten ze ook. Alleen op basis van inzicht kun je écht groei realiseren.

Onze datagedreven aanpak

Ambitie

Wat zijn je business doelstellingen? Hoe koppel je marketing aan die doelstellingen? Welke KPI’s zetten we in om dat te meten?

Analyse

Hoe ziet het huidige salesproces eruit? Door welke fases gaat een klant? Wat is de conversie? En in welke fase zit de bottleneck?

Download voorbeeld analyse

Groeikansen

Wat gaan we doen om de bottleneck en conversie te verbeteren? Welke middelen zetten we in? Welke specialisten hebben we nodig?

Realisatie

Wat zijn de rollen en verantwoordelijkheden? Wat is de projectplanning?

Monitoring

Wat is het effect van de uitgevoerde marketingacties? Hoe kunnen we het resultaat daarvan optimaliseren?

Hoe veel bureau’s en freelancers werken

Kennismaking

Vaak een standaard gesprek waarin je nog niet eens de helft van je wensen verteld en waarin de onderliggende vraag- of doelstelling niet wordt achterhaald, Zodat je na afloop nog steeds niet zeker weet of je met de juiste persoon hebt gesproken.

Offerte

Binnen enkele dagen krijg je een offerte per mail toegestuurd, helemaal op maat. Maar waarop is dat gebaseerd? Je hebt tenslotte nog niets van je bedrijf laten zien en ze hebben niet onderzocht welke stappen noodzakelijk zijn om de geformuleerde doelstellingen te realiseren.

Realisatie

Alles moet op de schop. Want bureau’s passen het liefst haar eigen werkwijze toe en kunnen/willen vaak niet voort borduren op het werk van anderen. In het begin zal het best resultaat op leveren. Maar vaak komt dat door de extra communicatie die je zelf verricht om je nieuwste ontwikkelingen te tonen aan je doelgroep.

Laat ons jouw bedrijf analyseren en je groeikansen ontdekken. Met ons voorstel gebaseerd op jouw data weet je zeker dat de juiste stappen worden gezet om het gewenste resultaat te behalen.

Veelgestelde vragen over onze werkwijze

We hebben hieronder nog wat veelgestelde vragen over onze werkwijze. Maar het lijkt ons gewoon een goed idee dat je contact met ons opneemt om nog meer over ons te leren.

Wat kost het uitvoeren van een analyse en het vaststellen van mijn groeikansen?

Het bepalen van je groeikansen en het uitvoeren van een gedegen analyse is een proces waarbij verschillende factoren een rol spelen, zoals je doelstellingen, de complexiteit van je huidige funnel en de advertentiekanalen die je inzet. De investering hiervoor schommelt meestal tussen de 680,- en 2.040,- euro.

Brengen jullie geen offerte uit?

Bij Wedentify geloven we in transparantie en duidelijke communicatie. Daarom krijg je van ons niet één, maar twee offertes. Eerst duiken we in je ambities en huidige situatie, waarna we je een heldere kostenindicatie geven voor het analyseren en vaststellen van je groeikansen. Vervolgens, met deze groeikansen in het vizier, schetsen we verschillende realisatietrajecten, passend bij je budget. Voor elk van deze trajecten ontvang je een gedetailleerde offerte.

Is er een minimaal budget nodig voor de realisatie fase?

Nee, dat is er niet. Een startbudget varieert van enkele honderden tot enkele duizenden euro’s per maand. Het is essentieel om het marketingbudget te zien als een investering in plaats van een kostenpost. Een goed besteed budget kan namelijk een veelvoud van het geïnvesteerde bedrag terugverdienen.

Hoe lang duurt een traject?

De tijdsduur van een traject? Dat hangt sterk af van jouw specifieke wensen. Het kan variëren van een volledige rebranding met een nieuwe website en aanvullende marketingcampagnes tot het opzetten van een enkele effectieve landingspagina. Ieder project dat we aangaan, is maatwerk. Bij langdurige marketingactiviteiten kiezen we echter voor trajecten van minimaal zes maanden om de beste resultaten te kunnen garanderen.

Kan ik zelf de resultaten inzien?

Natuurlijk wil je weten hoe het met je resultaten staat! Daarom zorgen we dat je altijd toegang hebt tot een duidelijk dashboard met alle relevante data. Elke twee weken nemen we dit samen met je door, zodat je altijd op de hoogte bent van de voortgang en geplande vervolgstappen.

Kunnen jullie mij ook helpen met enkel een nieuwe website of huisstijl?

Dat kunnen we zeker! Hoewel onze voorkeur uitgaat naar een volledig marketingtraject, staan we ook klaar voor specifieke wensen zoals het ontwikkelen van een nieuwe website of huisstijl. We gaan graag met je in gesprek om jouw visie te vertalen naar een doelgerichte website of een verfrissende huisstijl.