merkactivatie
Delen
  • twitter
  • linkedin
  • facebook

Activeren. Het woord zegt het al; in beweging brengen. In de juiste richting welteverstaan. Met slimme campagnes, zowel online als offline, zet je jouw doelgroep aan tot actie. Met als doel méér omzet, sales of bezoekers.

De voordelen van merkactivatie

  • Meer merkbekendheid
  • Sterkere klantenbinding
  • Hogere omzet

Wat is merkactivatie?

Merkactivatie brengt je doelgroep op een interactieve manier in contact met jouw merk of product. Het wekt interesse op, motiveert je doelgroep en spoort aan tot handelen. Een effectieve activatiecampagne maakt van je doelgroep niet alleen klanten, maar echte ambassadeurs van je merk.

Waarom activeren

Niemand koopt een product dat hij of zij niet kent. Om in beeld te komen bij je doelgroep heeft je merk zo nu en dan wat extra aandacht nodig. Met een activatiecampagne wek je die aandacht op, creëer je behoefte voor je producten, en kom je in contact met je doelgroep. 

Versterk je klantrelatie

Merkactivaties helpen je niet alleen bij het aantrekken van je doelgroep, maar ook bij het versterken van je klantrelatie. Een sterke campagne bevat altijd een boodschap die blijft hangen. Het zorgt voor positieve associatie met je merk. Kortom, genoeg redenen om merkactivatie op te nemen in je marketingstrategie.

Onze aanpak

Om mensen in beweging te krijgen, moet je opvallen! Een sterke, effectieve activatiecampagne begint dan ook met een doordacht, uitgewerkt concept. Hiervoor geldt dat een idee staat of valt bij de uitvoering ervan. Een activatiecampagne staat vrijwel nooit op zichzelf. Deze vloeit voort uit de gekozen bedrijfsstrategie en draagt bij aan de overkoepelende doelstellingen van je merk.

Stap 1 – Doelstellingen bepalen

Wat wil je precies bereiken? Wil je jouw bereik vergroten, meer naamsbekendheid genereren, meer klanten of een positief merkimago? Zonder concreet doel is de campagne gedoemd om te mislukken, en onmogelijk om het resultaat te meten.

Stap 2 – Doelgroep vaststellen

De belangrijkste stap van de campagne is het vaststellen van je doelgroep. Al je campagne activiteiten zijn gericht op deze doelgroep en daarom moet het duidelijk zijn hoe je de doelgroep kunt motiveren en activeren.

Stap 3 – Creatief concept dat aansluit bij je merk

Bij merkactivatie is creativiteit erg belangrijk om je te onderscheiden van je concurrenten. Daarom bedenken we een campagneboodschap die voortkomt uit je merkpositionering. Een betekenisvol creatief concept is namelijk gebaseerd op je merkverhaal en gaat uit van een ‘Big Idea’ die overtuigd en de aandacht trekt. Zo creëren wij een campagne die relevant is voor je doelgroep en aansluit bij de normen en waarden van je merk.

Stap 4 – Media en middelen

Zodra de boodschap van de activatie campagne is vastgesteld, controleren we de haalbaarheid. Je budget bepaald hoe we jouw doelstellingen gaan realiseren en in welk tijdsbestek. Wil je een landelijke campagne, een regionale campagne of is je doelgroep enkel online te bereiken? Wij zorgen ervoor dat je boodschap zichtbaar is op alle kanalen die aansluiten bij je doelgroep en je huidige marketingactiviteiten. Geheel in je eigen huisstijl natuurlijk.

Stap 5 – De uitvoering

Alleen bij een perfecte uitvoering, waarbij alle details kloppen, krijgt de activatie de gewenste impact. Wij monitoren continu het effect van de campagne. Daardoor zien we voortijdig of je jouw vastgestelde doelstellingen gaat behalen en sturen indien nodig bij.

Automatisch updates ontvangen?

Geen zin om continu onze website in de gaten te houden? Meld je dan hieronder aan en we houden je automatisch op de hoogte per mail. (We beloven je niet te spammen)

Nieuwsbrief

Naam

Gerelateerde berichten

In

Bouw een sterk imago en laat je reputatie voor je werken

Iedereen heeft goede en slechte eigenschappen. Hetzelfde geldt voor bedrijven en merken. Bij het opbouwen en onderhouden van een sterk imago is het de kunst op je sterke punten in te zetten en op te laten vallen.

In

Creëer onderscheidend vermogen ten opzichte van je concurrenten

‘Waarom zou ik kiezen voor jouw bedrijf?’ Een vraag waarop lang niet iedere ondernemer een antwoord klaar heeft dat je van je stoel blaast. En dat is natuurlijk eeuwig zonde want je mist hier echt een hele dikke kans. Het juiste antwoord kan namelijk het verschil zijn tussen wel of geen verkoop.