Klanten beoordelen ons met een 4.8
Delen Likes
1

Geen zin om onze website te bezoeken voor updates? Blijf op de hoogte via onze ouderwetse nieuwsbrief met gratis tips.

Onbekend maakt onbemind

Het antwoord is simpel; hoe moet je doelgroep van jouw bestaan afweten, als jij niet van je laat horen? Zelfs al heb jij de beste uitvinding sinds het wiel gedaan, zolang niemand ervan afweet blijft men gewoon op vierkante wielen door hobbelen. Zonder naamsbekendheid sta je als merk nergens.  

Waarom is het vergroten van jouw naamsbekendheid belangrijk (voor jouw omzet)?

Wanneer je naamsbekendheid op orde is, hoef je niet meer te vechten voor nieuwe klanten. En kan je je focussen op waar jouw merk voor staat. Wanneer je geliefd bent, word je gekozen en bouw je loyaliteit op. Maar hoe zorg je er nu voor dat je gekozen wordt? Zeker als het gaat om een nieuw merk, bedrijf, product of dienst is een naamsbekendheid campagne van onschatbare waarde.

Effectiever adverteren dankzij een hoge naamsbekendheid

Een loyale klantenkring is van invloed op jouw marketingbudget. Klanten kiezen namelijk bewust voor jou. Hierdoor heb je een voorkeurspositie ten opzichte van je concurrenten. Wat ervoor zorgt dat jij jouw advertentiebudget effectief besteed. Denkt jouw doelgroep namelijk aan product A, dan denken zij aan jou. Een hoge naamsbekendheid zorgt ervoor.

Voordelen van een hoge naamsbekendheid

Naast de voordelen voor je marketingbudget, zorgt een hoge naamsbekendheid er ook voor dat:

  • Jouw bedrijf door de loyale klantenkring als betrouwbaar gezien wordt,
  • De producten of diensten die je aanbiedt geassocieerd worden met een hoge kwaliteit,
  • Er daardoor ook een hogere klantbereidheid is om extra te betalen om jouw merk aan te schaffen,
  • En dat jij met jouw merk een sterkere onderhandelingspositie hebt tegenover zowel klanten als leveranciers

Vergroot je naamsbekendheid met Wedentify

Je naamsbekendheid is hét vertrekpunt van al je andere marketingactiviteiten. Als niemand je kent, heeft dit allemaal weinig nut. Als een boom omvalt in het bos en er is niemand in de buurt om het te horen, maakt het dan geluid? Voordat we kunnen beginnen aan het opbouwen van jouw merkverhaal, is het belangrijk dat je opvalt bij jouw doelgroep.

Onderwerp Branding
1
Vorige: Haal meer uit je website door het verhogen van de conversie Volgende: Branded content waar je doelgroep ook écht iets aan heeft

Laat je motiveren met onze gratis tips!

We sturen gemiddeld 1 nieuwsbrief per maand

Stel ons je vraag via WhatsApp