Stock foto
Delen
  • twitter
  • linkedin
  • facebook

Een contentstrategie draagt bij aan het verstevigen van je merk en verhoogt de kans op terugkerende klanten. Daarnaast helpt het je om te bepalen wanneer – en welke – nieuwe content relevant is voor je bezoekers. Het dwingt je na te denken over de vraag: Waarom publiceer je iets?

Wat is goede content?

De juiste content bevat waarde voor je doelgroep. Het creëert betrokkenheid en beleving. Het bevat de kernboodschap van je organisatie en vormt een samenhangend verhaal. Sterke content is helder, conversie verhogend en draagt bij aan de algemene gebruikerservaring van je website. Alleen echte, unieke, consistente en ‘verslavende’ content springt er vandaag de dag nog uit.

Hoe kom ik tot een goede strategie?

Om het maximale rendement uit jouw content halen is het van belang om goed na te denken over de volgende punten:

Bepaal je doelstellingen

Wat wil je met je website bereiken? Welke socialmedia kanelen zet je in en met welk doel? Zorg dat je je doelstellingen meetbaar en tijdgebonden formuleerd zodat je het resultaat kunt meten.

Weet wie je doelgroep is

Stel voor iedere doelgroep een klantpersona op en beschrijf hun problemen en behoeften. Achterhaal wie je bezoekers zijn, waarom ze op jouw website rondkijken en naar welke antwoorden ze zoeken.

Optimaliseer voor de zoekmachines

Content is de manier om hoger te scoren in de zoekmachines. Daarnaast is content blijvend: een goede blog kan na een jaar nog steeds voor relevante bezoekers op je website zorgen. Denk dus goed na over de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden en verwerk deze op de juiste manier in je teksten. Een zoekwoordenonderzoek helpt je om de zoekwoorden af te stemmen op het zoekgedrag van je doelgroep.

Gebruik de juiste contenttypes

Veel mensen zijn visueel ingesteld en we weten allemaal: een beeld zegt meer dan duizend woorden. Daarom is het goed om te weten waar je doelgroep zich bevindt. Zit hij op het werk achter zijn computer of ligt hij thuis op de bank? Zorg ervoor dat je contenttypes aansluiten bij je doelgroep. Maar sla daar niet in door. Het middel is namelijk ondergeschikt aan je boodschap.

Meet je doelstellingen

Door het resultaat te meten weet je of je contentstrategie aanslaat. Het geeft de effectiviteit van de zoekwoorden weer en zorgt voor nieuwe optimalisatie mogelijkheden. Onthoud dat een contentstrategie altijd in beweging is. Blijf het gedrag van je doelgroep monitoren en pas waar nodig je strategie daarop aan.

Automatisch updates ontvangen?

Geen zin om continu onze website in de gaten te houden? Meld je dan hieronder aan en we houden je automatisch op de hoogte per mail. (We beloven je niet te spammen)

Nieuwsbrief

Naam

Gerelateerde berichten

Stock foto
In

Grijp écht de aandacht met storytelling

Storytelling is de kunst van het verhalen vertellen. Verhalen die emoties opwekken. Vermaken. Intrigeren. Je laten huilen of juist lachen. kortom; verhalen die de aandacht stevig vastgrijpen.

Stock foto
In

Vergroot je online zichtbaarheid en laat zien wat je te bieden hebt

Je online zichtbaarheid vergroten is geen sprint, maar een marathon. Waarin de aandacht grijpen van je doelgroep niet voldoende is. Je moet het vast weten te houden. Lukt jou dat al?