Schep niet alleen verwachtingen. Kom ze ook na
Je imago heeft een sterke invloed op het klantvertrouwen van je doelgroep. Hoe de buitenwereld jou ziet, wordt sterk bepaald door de woorden en daden van je merk. En die worden op hun beurt weer sterk beïnvloed door de identiteit van je organisatie. Je drijfveren, normen en waarden hebben een sterke uitwerking op je imago.
De kracht van een sterk imago
Hoewel je imago als het goed is dicht bij je identiteit ligt, heb je er niet altijd invloed op. Imago is immers het beeld dat anderen van je hebben. Maar je kunt er wel veel aan doen om een goede naam op te bouwen en te behouden. Want een sterk imago gaat een eigen leven leiden en zorgt voor warme aanbevelingen en positieve recensies.
Je krijgt de waardering die je verdient
Met een sterk imago wordt je door je doelgroep gezien en erkend als een professioneel merk. Je doelgroep weet wat je doet en waarom je dat doet. Intern voelen mensen dat gevoel ook. Ze kunnen zich ermee identificeren en dragen je merk proactief met enthousiasme uit aan iedereen die het wil horen. Wat vervolgens weer je imago versterkt.
Automatisch updates ontvangen?
Geen zin om continu onze website in de gaten te houden? Meld je dan hieronder aan en we houden je automatisch op de hoogte per mail. (We beloven je niet te spammen)
Nieuwsbrief
Gerelateerde berichten
Een herkenbaarder merk dankzij archetypes
Zet archetyeps in en creëer een rode draad door je organisatie. Communiceer op dezelfde manier naar al je doelgroepen enspreek steeds weer dezelfde taal.
Een goede bedrijfspositionering door een sterk merkimago
Ieder bedrijf heeft baat bij een sterke positionering. Met een sterke bedrijfspositionering bepaal je jouw plek in de markt en waar je voor staat als bedrijf. Hierdoor creëer je een bepaald imago en ook je potentiële doelgroep. Bovendien kun je met een sterke positionering jouw bedrijf onderscheiden van de rest. Wanneer een bedrijfspositionering? Naast de […]