Stock foto
Delen
  • twitter
  • linkedin
  • facebook

Goede foto’s maken een website zoals kleren de man maken. De foto’s die jij op je website hebt staan, zijn van grote invloed op het beeld dat bezoekers van je merk of bedrijf krijgen. Fotografie kan je helpen je conversies te verhogen, je merkidentiteit te versterken en de gebruikservaring van je bezoekers te verbeteren. Maar: dan moet deze wel relevant zijn. Anders werk je jezelf alleen maar tegen.

Laat zien wie je bent

De website is hét online visitekaartje van jouw bedrijf. De indruk die je daarmee achterlaat, valt of staat met goed gekozen beeldmateriaal. Het helpt je te laten zien wie je bent, en waar je voor staat. Met fotografie laat je jouw bezoekers de sfeer proeven die past bij jouw bedrijf. En help je hen bij hun beeldvorming. Daarmee dragen de afbeeldingen op je website bij aan het versterken van je merkidentiteit.

Afbeeldingen waar je bezoekers echt iets aan hebben

Daarbij zorgen beelden voor een betere gebruikerservaring. Zij helpen bezoekers bij het sneller opnemen en opslaan van informatie. Past de afbeelding bij de geschreven boodschap op de pagina? Dan wordt die boodschap alleen maar sterker. Ook wordt de website overzichtelijker en leesbaarder. Dat alles schept vertrouwen. Jij weet waar je het over hebt. En dus ben je een geschikte partij om mee in zee te gaan. Kom maar door met die conversies.

De valkuilen van fotografie op je website

Een foto kán meer dan 1.000 woorden zeggen. Als je het goed doet. Zo niet, dan slaat die foto meer dan 1.000 woorden aan wartaal uit. Past een afbeelding niet bij het webdesign en de boodschap die je in de tekst probeert over te brengen, dan creëer je verwarring. De voordelen die we hierboven benoemden, worden dan nadelen. Niet relevante afbeeldingen doen afbreuk aan de betrouwbaarheid van je website. Bezoekers weten niet goed wat je wil vertellen, of met wat voor bedrijf ze te maken hebben en haken daardoor af.

Tips voor het kiezen van afbeeldingen op je website

Maar wanneer is een afbeelding nou geschikt voor jouw website? En wanneer doet deze meer kwaad dan goed? Geen zorgen, we got your back. Met onderstaande tips helpen we je met het kiezen van de afbeeldingen die passen bij jouw bedrijf:

  • Zorg dat de afbeelding inhoudelijk van toegevoegde waarde is. Je wilt de bezoeker helpen jouw boodschap te begrijpen.
  • Helpt de afbeelding de bezoeker met visualiseren van de boodschap? Mensen onthouden namelijk 80% van wat ze zien, tegenover 20% van wat ze lezen.
  • Gebruik afbeeldingen die relevant zijn voor de specifieke webpagina waarop je ze wil plaatsen. Op de homepagina zijn waarschijnlijk andere afbeeldingen geschikt dan voor je verschillende dienstenpagina’s.
  • Kies afbeeldingen die passen bij jouw bedrijf. Ben je informeel of juist formeel? Bevat je huisstijl veel donkere of juist lichte kleuren? 
  • De fotografie moet professioneel zijn, maar ook persoonlijk. Beperk daarom het gebruik van stockfoto’s, en kies voor originele content.

Fotografie door Wedentify

De afbeeldingen die je maakt en kiest voor je website kunnen een schot in de roos zijn. Maar je kunt jezelf er ook lelijk mee in de voet schieten. Hoog tijd voor een professionele aanpak. Wij hebben alles in huis om ervoor te zorgen dat de afbeeldingen op jouw website perfect aansluiten bij jouw boodschap en webdesign. Zodat je online kunt laten zien wie je écht bent. Bull’s eye.

Automatisch updates ontvangen?

Geen zin om continu onze website in de gaten te houden? Meld je dan hieronder aan en we houden je automatisch op de hoogte per mail. (We beloven je niet te spammen)

Nieuwsbrief

Naam

Gerelateerde berichten

In

Bouw een sterk imago en laat je reputatie voor je werken

Iedereen heeft goede en slechte eigenschappen. Hetzelfde geldt voor bedrijven en merken. Bij het opbouwen en onderhouden van een sterk imago is het de kunst op je sterke punten in te zetten en op te laten vallen.

Stock foto
In

Ontwikkel een sterke positionering in 4 stappen en wordt uniek!

Val op tussen de concurrentie en laat potentiële klanten voor je kiezen. Dat is het doel van positioneren. Je bent namelijk niet de enige speler op de markt.