

Introductie
Hét groeiplatform voor ambitieuze bedrijven
BouwenAanBetereBedrijven™ helpt ondernemers met het waarmaken van hun groeipotentie en het realiseren van hun internationale ambities. Hierbij maken de groeicoaches gebruik van de unieke GROWTHmapper® methodiek om de deelnemende bedrijven te analyseren. Vervolgens wordt het verkregen 360° beeld direct vertaald naar concrete actiepunten. Aan Wedentify de eer om het hele branding traject op te pakken, en een rol te mogen vervullen als kennispartner.

Uitdaging
Start from scratch
Op het moment dat we startten met het traject lag het initiatief van BouwenAanBetereBedrijven nog op de tekentafel. De uitdaging zat ‘m vooral in het feit er letterlijk en figuurlijk nog niet méér lag dan een idee. Er was nog vrijwel niets concreet of definitief. Niets stond nog vast. En schermen met wapenfeiten kon dus ook nog niet. Tenminste niet in Nederland. Hoewel er een heel duidelijke stip aan de horizon was geplaatst, moest het groeiplatform letterlijk en figuurlijk nog vorm krijgen. Dus ja, waar start je dan? Bij het begin natuurlijk!
Aanpak
Afpellen en meedeinen
Aan de hand van meerdere sessies hebben we het dna van BouwenAanBetereBedrijven kunnen doorgronden. Door steeds dieper op de materie in te gaan, wisten we het platform af te pellen tot de kern van het verhaal. Maar tegelijkertijd moesten we ook flexibel zijn en meedeinen op aanpassingen gaandeweg. Dit samen vormde de basis voor een krachtige identiteit die authenticiteit en autoriteit uitstraalt, zonder daarbij van de daken te schreeuwen ‘hoe goed we wel niet zijn’. Het uitgangspunt is continu geweest dat de resultaten uiteindelijk voor zich zouden moeten spreken.
Oplossing
Samenwerking vs disruptie
Vanuit de identiteit van BouwenAanBetereBedrijven zijn we het platform gaan positioneren in de markt. Hierbij is er bewust gekozen voor een versterkend karakter richting andere initiatieven. In plaats van in hokjes te denken en naar concurrerende organisaties, is er gekozen voor een open en transparante opstelling. Het resultaat is een positionering die dichtbij voelt en waarbij continu de samenwerking met andere partijen wordt opgezocht. Tegelijkertijd hanteert het platform een scherpe tone of voice die bijna lijkt te schuren met coöperatieve karakter.
Beleving
Paradoxale communicatie
In de online merkbeleving van BouwenAanBetereBedrijven krijgen kennis, data, cijfers en feiten een prominente plek. Immers, meten is weten! Hierbij speelt niet geheel onbelangrijk de GROWTHmapper® methodiek een belangrijke sleutelrol. Deze werkwijze heeft zichzelf inmiddels dubbel en dwars bewezen in het Verenigd Koninkrijk en gaf ons munitie om onze communicatie rondom platform te laden met krachtige boodschappen. Maar cijfers an sich voelen niet sexy. Daar creëer je geen fans mee. Daarom voelt het platform qua beleving en communicatie als het rebelse jongetje uit de klas.
Resultaat
Practice what you preach
BouwenAanBetereBedrijven heeft als platform in aanzienlijk korte tijd een zichtbare en significante positie ingenomen. De zeer uitgebreide website is uitgerust met persoonlijke profielpagina’s voor de aangesloten groeicoaches, die eigenlijk stuk voor stuk volwaardige, unieke websites zijn. Iedere gebruiker kan in zijn eigen omgeving gebruik maken van speciaal ontwikkelde tools en vragenlijsten. Maar uiteindelijk is het belangrijkste misschien wel dat de website en positionering van BouwenAanBetereBedrijven een verlengstuk zijn van wat het platform belooft. Dat creeert bewijslast. Het platform heeft hiermee namelijk keihard gebouwd aan het eigen bedrijf.



Wedentify heeft passie voor kwaliteit en creëert inzicht in en voor de klant door een branding traject uit te voeren zodat ze optimaal kunnen vertalen wat de klant voor ogen heeft, absolute aanrader!
Geert Cox – Eigenaar BouwenAanBetereBedrijven™
Wil je meer weten over onze aanpak? Of ben je nieuwsgierig wat we voor elkaar kunnen betekenen? Geef Thijs een belletje! Hij bespreekt graag de opties met je.
Bel Thijs | +31 (0)85 902 208