Je hebt alles op orde. Je assortiment bestaat uit premium producten, je hebt een splinternieuwe huisstijl en je werknemers zijn helemaal op de hoogte van de merkidentiteit die jij als merk wil uitdragen. Maar je doelgroep weet je maar niet te vinden, hoe kan dat?
Onbekend maakt onbemind
Het antwoord is simpel; hoe moet je doelgroep van jouw bestaan afweten, als jij niet van je laat horen? Zelfs al heb jij de beste uitvinding sinds het wiel gedaan, zolang niemand ervan afweet blijft men gewoon op vierkante wielen door hobbelen. Zonder naamsbekendheid sta je als merk nergens.
Waarom is het vergroten van jouw naamsbekendheid belangrijk (voor jouw omzet)?
Wanneer je naamsbekendheid op orde is, hoef je niet meer te vechten voor nieuwe klanten. En kan je je focussen op waar jouw merk voor staat. Wanneer je geliefd bent, word je gekozen en bouw je loyaliteit op. Maar hoe zorg je er nu voor dat je gekozen wordt? Zeker als het gaat om een nieuw merk, bedrijf, product of dienst is een naamsbekendheid campagne van onschatbare waarde.
Effectiever adverteren dankzij een hoge naamsbekendheid
Een loyale klantenkring is van invloed op jouw marketingbudget. Klanten kiezen namelijk bewust voor jou. Hierdoor heb je een voorkeurspositie ten opzichte van je concurrenten. Wat ervoor zorgt dat jij jouw advertentiebudget effectief besteed. Denkt jouw doelgroep namelijk aan product A, dan denken zij aan jou. Een hoge naamsbekendheid zorgt ervoor.
Voordelen van een hoge naamsbekendheid
Naast de voordelen voor je marketingbudget, zorgt een hoge naamsbekendheid er ook voor dat:
- Jouw bedrijf door de loyale klantenkring als betrouwbaar gezien wordt,
- De producten of diensten die je aanbiedt geassocieerd worden met een hoge kwaliteit,
- Er daardoor ook een hogere klantbereidheid is om extra te betalen om jouw merk aan te schaffen,
- En dat jij met jouw merk een sterkere onderhandelingspositie hebt tegenover zowel klanten als leveranciers
Vergroot je naamsbekendheid met Wedentify
Je naamsbekendheid is hét vertrekpunt van al je andere marketingactiviteiten. Als niemand je kent, heeft dit allemaal weinig nut. Als een boom omvalt in het bos en er is niemand in de buurt om het te horen, maakt het dan geluid? Voordat we kunnen beginnen aan het opbouwen van jouw merkverhaal, is het belangrijk dat je opvalt bij jouw doelgroep.
Automatisch updates ontvangen?
Geen zin om continu onze website in de gaten te houden? Meld je dan hieronder aan en we houden je automatisch op de hoogte per mail. (We beloven je niet te spammen)
Nieuwsbrief
Gerelateerde berichten
Grijp écht de aandacht met storytelling
Storytelling is de kunst van het verhalen vertellen. Verhalen die emoties opwekken. Vermaken. Intrigeren. Je laten huilen of juist lachen. kortom; verhalen die de aandacht stevig vastgrijpen.
Waarom is een contentstrategie belangrijk voor je merk?
Goede content heeft waarde voor je doelgroep. Het creëert betrokkenheid en beleving. Het bevat de kernboodschap van je organisatie en is relevant voor je bezoekers.