Waarom activeren?

Met een sterke activatiecampagne laten we niet alleen jouw doelgroep weten waar je als merk voor staat of wat je te bieden hebt. Activeren gaat een stuk verder dan zomaar communicatie. We brengen een boodschap over waarbij we jouw potentiële klanten aansporen tot handelen. Met een activatiecampagne kun je bijvoorbeeld interesse in een nieuw product creëren of aanwakkeren. Ook kun je jouw doelgroep motiveren om van een unieke, tijdelijke aanbieding gebruik te maken. Een effectieve activatiecampagne brengt dus letterlijk mensen én merken in beweging!

Online- en offline merkactivatie

Activaties komen in vele soorten, vormen en maten. Ten eerste kun je onderscheid maken tussen offline en online. Daarnaast is de keuze voor middelen vrijwel eindeloos. Hierbij geldt vooral dat het campagne- of communicatieconcept, je doelstellingen en doelgroep de middelen bepalen. Waar is je doelgroep te vinden? Een campagne waarmee je nieuwe medewerkers wilt werven leent zich perfect voor LinkedIn. Als je meer sales wilt genereren dan kan een origineel beursconcept weer heel goed werken.

Activeren is opvallen en prikkelen

Hoe pakken we een succesvolle activatiecampagne aan? Om mensen in beweging te krijgen, moet je opvallen! Een sterke, effectieve activatiecampagne begint dan ook met een doordacht, uitgewerkt concept. Ook hier geldt weer, een idee staat of valt bij de uitvoering ervan. Hierbij verdient ook de keuze voor de communicatiemiddelen speciale aandacht. Wat werkt? En wat niet? Een activatiecampagne staat daarbij vrijwel nooit op zichzelf. Deze vloeit voort uit de gekozen strategie en draagt bij aan de overkoepelende doelstellingen van je merk.

Je bent er bijna

Nog 1 stap te gaan

Stel ons je vraag via WhatsApp