Foto PIT Fitness

Sportiviteit en persoonlijke aandacht

PIT Premium Fitness is een personal training studio met een sportief klimaat waarin alle invalshoeken worden benut om een gezondere en fittere leefstijl op te bouwen en te onderhouden. Gericht op ondernemers en op de doelgroep die zich, om diverse redenen, niet prettig voelt in een normale sportschool.

De identiteitscrisis

PIT Fitness herkende de kloof tussen hun innerlijke waarden en hun externe beeld. Hun robuuste, krachtgerichte uitstraling trok niet de gewenste doelgroep. Er was behoefte aan een identiteit die zowel hun expertise als hun toewijding aan persoonlijke begeleiding weerspiegelde.

Begrijpen en definiëren

Middels diverse interactieve sessies hebben we de merkidentiteit van PIT Fitness ontrafeld en vastgesteld. We doken diep in hun doelgroep en analyseerden de marktbehoeften, waardoor we onbenutte kansen identificeerden en de basis legden voor een herpositionering.

Transformeren naar Premium Fitness

Met onze inzichten positioneerden we PIT Fitness als een Premium sportschool. Deze vernieuwing omvatte een volledige make-over van hun merk, resulterend in een nieuwe huisstijl die zowel online als offline werd geïmplementeerd.

Het resultaat

In slechts twee jaar na de herpositionering steeg het aantal leden met 402% en de omzet met 340%. Deze groei faciliteerde de aanwerving van vier nieuwe instructeurs en stimuleerde de overweging voor een tweede locatie. Daarnaast werden hun inspanningen erkend met prestigieuze onderscheidingen, waaronder “Personal Trainer van het Jaar, Loon op Zand” en de Vakjury prijs van “Beste Personal Trainer van Nederland 2019”.

Roy Pennings – Eigenaar PIT Premium Fitness

Wat geeft onze nieuwe identiteit en passende positionering een enorme energie en vertrouwen! Wij kijken dagelijks met trots in onze spiegels tijdens het sporten.

Meer weten over deze case?

Of ben je geïnteresseerd in wat wij voor jouw onderneming kunnen doen? Neem direct contact met ons op!

Neem contact op

Andere resultaten

Showcase Bouwen aan Betere Bedrijven

Heldere merkidentiteit zorgt voor bewustwording in het MKB

Visie en ambitie Met 25 jaar internationale ondernemerservaring in het MKB heeft Bouwen aan Betere Bedrijven BV een duidelijke visie ontwikkeld. Ze geloven dat de ondersteuning van het MKB anders en beter kan, en hebben als doel gesteld om dit te bewijzen en te demonstreren aan ondernemend Nederland. Analyse en kernwaarden De huidige markt voor […]

Case Succesvol tot en met Pensioen

Conversieverhoging door rebranding en online salesfunnel

Vernieuwde positionering moet schitteren ‘Succesvol tot en met Pensioen’ stond voor een uitdaging: hun vernieuwde positionering moest helder gecommuniceerd worden in alle communicatiemiddelen. Het speerpunt hierin was hun nieuw ontwikkeld pensioensplanningstraject dat online moest schitteren. Terug naar de kern Voor we de visuele transformatie startten, zochten we eerst naar de ziel van het merk. Via […]