Laat jouw onderscheidend vermogen schitteren met de juiste positionering

Weten wie je bent en waar je kracht ligt, is één ding. Maar dat wil nog niet zeggen dat jouw doelgroep dat ook weet. Met een scherpe positionering zetten we je precies op dat plekje in de markt neer, waar niemand anders staat. Jezelf onderscheiden van de concurrentie, dat is toch wat je wilt?

Ja, dat wil ik

Waarom positioneren?

Zeg nou zelf, waarom zou je uit dezelfde vijver willen vissen als je concurrenten? Het is toch veel slimmer om je eigen vijver te creëren? Helemaal voor jou alleen. En dat is precies wat een scherpe positionering voor je doet. Je gaat waar niemand anders gaat. Je claimt wat geen enkele concurrent kan claimen. Hierdoor wordt het voor jouw doelgroep kraakhelder waarom ze voor jou moeten gaan. Want, wie kiest, wordt gekozen.

Ontdek jouw unieke positie in de markt

Maar hoe claim je nu je plekje in die vijver? Om te beginnen moet je eerst weten wie je zelf bent en waar je voor staat. Daarna gaan we kijken hoe je markt in elkaar zit. Wie is jouw ideale klant? Wie zijn je concurrenten? Hoe communiceren ze en wat is hun boodschap? Doordat we alles tot in detail in kaart brengen, wordt het inzichtelijk waar jouw kansen liggen om te positioneren. En weet je jouw onderscheidend vermogen is.

Van uitgewerkte strategie naar concrete middelen

Een scherpe positionering helpt je om gericht en onderbouwd keuzes te maken. Of het nu gaat om je boodschap, je uitstraling of de keuze voor de in te zetten communicatiemiddelen, alles wordt nu afgestemd op jouw unieke eigenschappen en je doelgroep. Je weet nu waar je jouw klanten kunt vinden. En potentiële klanten weten je te vinden. Je schiet niet meer met hagel maar met scherp.

Timo Smits – Timo’s Kitchen

Bij Wedentify proefde ik direct dat ze de juiste ingrediënten en kennis in huis hebben om mij als startende ondernemer in de markt te zetten