Bouw een sterk imago en laat je reputatie voor je werken

Iedereen heeft goede en slechte eigenschappen. Hetzelfde geldt voor bedrijven en merken. Bij het opbouwen en onderhouden van een sterk imago is het de kunst op je sterke punten in te zetten en op te laten vallen.

Adviseer mij

Schep niet alleen verwachtingen. Kom ze ook na

Je imago heeft een sterke invloed op het klantvertrouwen van je doelgroep. Hoe de buitenwereld jou ziet, wordt sterk bepaald door de woorden en daden van je merk. En die worden op hun beurt weer sterk beïnvloed door de identiteit van je organisatie. Je drijfveren, normen en waarden hebben een sterke uitwerking op je imago.

De kracht van een sterk imago

Hoewel je imago als het goed is dicht bij je identiteit ligt, heb je er niet altijd invloed op. Imago is immers het beeld dat anderen van je hebben. Maar je kunt er wel veel aan doen om een goede naam op te bouwen en te behouden. Want een sterk imago gaat een eigen leven leiden en zorgt voor warme aanbevelingen en positieve recensies.

Je krijgt de waardering die je verdient

Met een sterk imago wordt je door je doelgroep gezien en erkend als een professioneel merk. Je doelgroep weet wat je doet en waarom je dat doet. Intern voelen mensen dat gevoel ook. Ze kunnen zich ermee identificeren en dragen je merk proactief met enthousiasme uit aan iedereen die het wil horen. Wat vervolgens weer je imago versterkt.