Een geoptimaliseerde klantreis zorgt voor een hogere omzet

Als je doelgroep niet weet dat je bestaat, zullen ze ook niet overwegen om met je in zee te gaan. En zonder overweging ook geen actie. Met name in de fase waarin mensen overwegen zullen ze jou vergelijken met concurrenten. Het is dus een gemiste kans als je hier geen gehoor geeft aan hun informatiebehoefte.

Adviseer mij

Ken de route die je doelgroep aflegt

Weet jij waar jouw doelgroep te vinden is? Welke weg potentiële kopers afleggen voordat ze tot een koop over gaan? Weet jij welke informatie ze nodig hebben om de juiste afweging te maken bij hun keuze voor jou als merk? Zolang je dit niet weet, kun je jouw doelgroep ook niet voorzien van de juiste informatie om hun keuze te maken. En zullen ze dus ook niet automatisch voor jou kiezen.

Meten is weten

We kunnen aan de hand van onderzoek in kaart brengen waar, wanneer, waarom en zelfs op welk tijdstip jouw doelgroep naar informatie zoekt en vervolgens gaat overwegen om iets te kopen. Door dit inzichtelijk te maken, helpen we jouw merk om op die specifieke ‘touchpoints’ met de juiste boodschap aanwezig te zijn. Je vervult hiermee de informatiebehoefte die jouw doelgroep op dat moment heeft. En je creëert een latente behoefte voor jouw product.