

Ongelooflijk! Weer een gouden plak voor Ireen Wüst! Op de 1.500 meter versloeg ze topfavoriete Miho Takagi met een kleine halve seconde én een olympisch record van 1.53,28!
Wüst was al de meest succesvolste olympiër van Nederland. En de meest succesvolle schaatser ooit op het olympisch toernooi. Maar is nu ook de eerste atlete met goud op vijf verschillende winterspelen.
Dit heeft Ireen niet zomaar bereikt; ze moest kiezen om te kunnen winnen. Had ze zich niet gespecialiseerd op de afstanden die haar het beste liggen en de eindtoernooien uitgezocht waarop ze wilde schitteren, dan hadden er niet zoveel gouden plakken in haar vitrinekast gelegen.
Om succesvol te worden, moet je net als Ireen Wüst bepaalde keuzes maken. Wat zijn jouw kwaliteiten? En hoe ga jij daarmee het verschil maken voor jouw doelgroep? Weet je eigenlijk al wie je doelgroep is?
Je kiest duidelijk voor hetgeen dat het beste bij jouw organisatie en je doelgroep past. Zo word je herkenbaar en schep je duidelijkheid. Zo weet iedereen op welk onderdeel jij de niet te kloppen kampioen bent.
Het maken van keuzes en positie kiezen in de markt noemen we Positioneren. De voordelen van een sterke positionering en hoe wij dit aanpakken vind je hier terug.